Opšti uslovi poslovanja
OPŠTI USLOVI POSLOVANJA PLATFORME ZA ONLINE KUPOVINU TEKI RS
Poštovani kupci,
Zamolili bismo vas da pažljivo pročitate Opšte uslove poslovanja pre nego što obavite kupovinu. U postupku kupovine preko TEKI RS. OTC doo, odnosno preko naše internet prodavnice ( u daljem tekstu „Sajt“) usaglašavate sa sa Opštim uslovima poslovanja, odnosno pravilima kupovine preko Sajta, čime potvrđujete da se ih pročitali, razumeli i prihvatili.
Opštim uslovima poslovanja regulisani su uslovi kupovine preko Sajta, prava i obaveze potrošača i ostala pitanja od značaja za funkcionisanje Sajta u okviru privrednog društva OBRADOVIĆ TELCO CONSULTING DOO BEOGRAD (NOVI BEOGRAD).
I. Opšte informacije
Opšti uslovi poslovanja regulišu korišćenje Sajta i kupovinom preko sajta postaju pravno obavezujući između potrošača / kupca (u daljem tekstu „Kupac“) i vlasnika Sajta (u daljem tekstu „TEKI RS“). Vlasnik Sajta je privredno društvo registrovano u skladu sa zakonima Republike Srbije, pod poslovnim imenom OBRADOVIĆ TELCO CONSULTING DOO BEOGRAD (NOVI BEOGRAD), sa registrovanim sedištem na adresi Jurija Gagarina 32, 11070 Novi Beograd, MB: 20695757, PIB: 106865715. Adresa elektronske pošte za kontak u vezi sa Sajtom i kupovinom preko istog je: info@teki.rs.
II. Uputstvo za obavljanje kupovine
Kupac obavlja kupovinu preko Sajta, pri čemu ostavlja svoje podatke neophodne za realizaciju kupovine, odnosno isporuku robe. Kupac može biti registrovan na sajtu ili obavljati kupovinu kao gost korisnik.
Ukoliko je Kupac pravno lice ili preduzetnik, na ta lica se takođe primenjuju ovi Opšti uslovi
poslovanja.
U skladu sa ovim Opštim uslovima poslovanja, ukoliko se kupovina / plaćanje izvrši platnom karticom privrednog društva / preduzetnika, Sajt, TEKI RS, Banke, kao ni institucije elektronskog novca, ne odgovaraju za poreske ili bilo koje druge zakonske obaveze koje preate platnu transakciju i osnovni pravni posao na osnovu kog je platna transakcija izvršena, niti bilo koje druge poreze koj mogu nastati prilikom pružanja usluga / isporuke robe.
Prilikom obavljanja kupovine, Kupac izjavljuje da je upoznat i saglasan sa Opštim uslovima
poslovanja, politikom privatnosti i predugovornim informacijima. Nakon završetka naručivanja robe, Kupac na email dobija specifikaciju porudžbine. Ovaj e-mail predstavlja potvrdu da je porudžbina obrađena i ne pre predstavlja zaključenje ugovora o prodaji robe. Kada se potvrdi da je roba koju je Kupac naručio dostupna, Kupac će na email dobiti račun, te se smatra da je ugovor o prodaji robe tada zaključen. Ukoliko određeni proizvod nije na stanju, Sajt neće biti odgovoran prema Kupcu.
Sajt zadržava pravo da odbije porudžbinu u slučaju tehničke greške, netačnih podataka ili
nedostupnosti robe.
Ostavljanjem e-mail adrese Kupac daje saglasnost da mu se na email adresu odnosno elektronskim putem dostavi specifikacija porudžbine, fiskalni račun kao i druga potrebna dokumenta. Takođe, Kupac je saglasan da mu sa na email dostavi račun za uslugu dostave.
III. Cene i plaćanje
Sve cene na Sajtu su izražene u dinarima (RSD) sa uračunatim PDV-om (ukoliko je primenljiv). Preko Sajta moguće je jedino vršiti plaćanje platnim karticama.
Plaćanje se vrši platnom karticom na Sajtu (DinaCard, Visa, MasterCard, Maestro, American
Express) – prilikom plaćanja karticom, potrebno je da na označenoj sigurnoj formi stranice Kupac unese podatke sa platne kartice. Ukoliko je transakcija izvršena, Kupac će biti obavešten da je rezervacija sredstava u iznosu kreirane porudžbine uspešno obavljena. Prihvatanjem ovih Opštih uslova Kupac je saglasan da mu se u momentu inicijalnog poručivanja rezervišu sredstva u iznosu kreirane porudžbine, kao i da se njegova platna kartica zaduži za iznos sa računa za realizovanu kupovinu. Podaci o platnoj kartici čuvaju se na sigurnoj zaštićenoj stranici u kriptovanoj formi i nisu dostupni drugim stranama u procesu plaćanja.
U slučaju povraćaja novca Kupcu koji je obavio plaćanje platnom karticom, delimično ili u celosti, (reklamacija, odustanak od kupovine, neuspelo uručenje itd.), povraćaj sredstava će biti izvršen na karticu, odnosno na dinarski rezidentni tekući račun Kupca uz njegovu prethodnu saglasnost. U tom slučaju, Kupac je dužan da Sajtu otkrije lični podatak – broj računa, kako bi se izvršio povraćaj novca. O obradi ličnih podataka molim Vas posetite našu Politiku privatnosti koja je dostupna na Sajtu.
Svaki proizvod koji se nalazi u ponudi na Sajtu mora biti opisan u smislu da su Kupcu poznata njegova osnovna obeležja, a takođe prodajna cena mora biti istaknuta pored slike svakog proizvoda. Obaveza prodavca je da proizvode opište što je detaljnije moguće, kako bi Kupac imao optimalni obim informacija o proizvodu. Sajt ne garantuje da su istaknuti podaci i slike proizvoda 100% tačni i pouzdani i bez grešaka. Ukoliko isporučeni proizvod ne odgovara opsiu na Sajtu, Kupac može da izjavi reklamaciju.
Zakon o trgovini predviđa obavezu prodavca da na jasan, lako uočljiv i čitljiv način istakne prodajnu cenu neposredno pored prikaza ili opisa prozivoda, kao ida se pridržava istaknutih cena i uslova prodaje. Sve cene proizvoda istaknute na Sajtu su konačne i u njih je uključen PDV. Cene se ističu i naplaćuju u dinarima. Troškovi isporuke nisu uračunati u cenu, već se dodatno naplaćuju i zavise od težine pošiljke.
IV. Dostava
Proizvodi kupljeni preko Sajta isporučuju se isključivo na teritoriji Republike Srbije. Pre poručivanja proizvoda Kupcu su na raspolaganju informacije o troškovima dostave, imajući u vidu da je cenovnik dostave sastavni deo ovih Opštih uslova. Prilikom kupovine preko Sajta, Kupac daje saglasnost na iznos troškova dostave. Troškovi dostave prikazuju se na specifikaciji porudžbine, kao i na računu koji se dostavlja Kupcu na e-mail.
Dostava se vrši isključivo preko kurirskih službi.
Rok isporuke je od 2 do 10 radnih dana od zaključenja ugovora o kupoprodaji na daljinu.
Kupac uvek snosi troškove dostave, osim ukoliko nije drugačije naznačeno (npr. akcija besplatne dostave).
Kupac je dužan da prilikom prijema robe proveri paket i prijavi eventualna oštećenja kuriru bez odlaganja, jer se nakande reklamacije tog tipa neće uvažavati.
CENA DOSTAVE:
| VRSTA POŠILJKE |
TEŽINA POŠILJKE |
DIMENZIJE POŠILJKE |
VREDNOST POŠILJKE |
CENA DOSTAVE (RSD) |
| STANDARDNA | ||||
| GABARITNA | ||||
| TEŠKA |
Obračun vrednosti dostave standardne pošiljke zasniva se na vrednosti pošiljke.
Gabaritnom pošiljkom smatra se ona pošiljka čiji je makar jedan proizvod gabaritni, odnozno prozivod dimenzija većih od 100cm. Obračun se zasniva na težini i dimenzijama proizvoda koji je gabaritan.
Teškom pošiljkom smatra se ona pošiljka čija ukupna težina prelazi (25 KILOGRAMA), obračun se zasniva na ukupnoj težini pošiljke.
Ukoliko je pošiljka istovremeno i teška i gabaritna, dostava će se izvršiti po višem iznosu iz gornje tabele.
Za sve obračune koriste se težine i dimenzije pakovanja proizvoda i predstavljaju relevantne podatke za izračunavanje troškova dostave. U određenim slučajevima, težine i dimenzije pakovanja proizvoda mogu biti jednake težini i dimenzijama samog proizvoda.
Kupac bira na koju adresu će mu biti dostavljena pošiljka. Dostava obuhvata isporuku na pragu Kupca, a za gabaritne proizvode i unošenje preko praga. U dostavu nije uključeno sklapanje, montiranje ili postavljanje uređaja, iznošenje starih uređaja, priključivanje uređaja i sl.
U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, trgovac koji je prodao robu potrošaču odgovara za saobraznost robe u periodu od dve godine od dana isporuke robe. Sajt kao posrednik u prodaji ne preuzima obaveze koje proizilaze iz zakonske odgovornosti trgovca po osnovu saobraznosti robe ugovoru.
Garancija je svaka izjava kojom njen davalac (proizvođač, uvoznik, trgovac) daje obećanje u vezi sa robom i pravno je obavezujuća pod uslovima datim u izjavi, kao i oglašavanju u vezi sa tom robom, Sajt, ne preuzima odgovornost za garancije, koje davaoci garancije daju Kupcu za kupljene proizvode.
V. Pravo na odustanak od ugovora
Kupac ima pravo na odustanak od ugovora bez navođenja razloga u roku od 14 dana od dana kada je roba isporučena.
Da bi ostvatio pravo na odustanak od ugovora, Kupac mora popuniti obrazac za odustanak od kupovine.
Kupac ukoliko odustane od ugovora:
a) Dužan je da vrati robu u originalnom stanju, nekorišćena i neoštećena;
b) Dužan je da snosi troškove vraćanja robe;
c) Povraćaj sredstava Kupcu se vrši nakon što roba bude vraćena i pregledana, najkasnije u roku od 14 dana,
U slučaju da Sajt ne raspolaže naručenim proizvodom, porudžbina Kupca će takođe biti otkazana.
U slučaju otkazivanja porudžbine, Kupac dobija obaveštenje da je njegova porudžbina otkazana., Ukoliko je Kupac prilikom kreiranja porudžbnine izabrao plaćanje platnom karticom, prethodno rezervisana novčana sredstva će mu biti oslobođena. Izuzetno, u cilju bržeg povrata novčanih sredstava zbog otkazivanja porudžbine, Kupac je saglasan da se za otkazanu porudžbinu najpre izvrši autorizacija novčanih sredstava po platnoj kartici, a odmah zatim i refundacija, kako bi u najkraćem roku Kupac mogao da raspolaže svojim novčanim sredstvima.
Izuzetno, u skladu sa članom 36. Zakona o zaštiti potrošača, Kupac nema pravo da odustane od ugovora u situacijama predviđenim navedenim članom, a posebno u slučaju:
a) isporuke robe ili pružanja usluga čija cena zavisi od promena na finansijskom tržištu na koje trgovac ne može da utiče i koje mogu nastati u toku roka za odustanak;
b) isporuke robe proizvedene prema posebnim zahtevima potrošača ili jasno personalizovane;
c) isporuke robe koja je podložna pogoršanju kvaliteta ili ima kratak rok trajanja;
d) isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke;
e) isporuke robe koja se, nakon isporuke, zbog svoje prirode neodvojivo meša sa drugom robom;
f) isporuke alkoholnih pića čija je cena dogovorena u vreme zaključivanja ugovora o prodaji i čija se isporuka može izvršiti tek nakon 30 dana od dana zaključenja ugovora, a čija stvarna cena zavisi od promena cena na tržištu na koje trgovac ne može da utiče
g) isporuke zapečaćenih audio, video zapisa ili računarskog softvera, koji su otpečaćeni nakon isporuke;
h) isporuke novina, periodičnih izdanja ili časopisa osim pretplatničkih ugovora za isporuku
ovih izdanja;
i) ugovora zaključenih na javnoj aukciji;
j) ostalim slučajevima predviđenim članom 36. Zakona o zaštiti potrošača.
VI. Reklamacije i povraćaj sredstava
Kupac može na prozivode kupljene preko Sajta da izjavi reklamaciju i to isključivo pisanim putem – preko email adrese ili poštom.
TEKI RS je dužan da na reklamaciju odgovori u roku od 8 dana od dana prijema reklamacije, kao i da ukoliko je reklamacija osnovana reši o zahtevu za reklamaciju u roku od 15 dana od dana prijema reklamacije, odnosno u roku od 30 dana za tehničku robu i nameštaj. Kupac je u obavezi da uz izjavljenu reklamaciju priloži dokaz o kupovini preko Sajta i ukoliko je moguće fotografije reklamiranog proizvoda.
TEKI RS je dužan da ramzotri svaku reklamaciju i da u roku od 8 dana od prijema reklamacije odgovori na zahtev za reklamaciju u kom će navesti da li reklamaciju smatra osnovanom ili neosnovanom i obrazložiti svoj stav.
Ukoliko je reklamacija osnovana, Kupcu će biti ponuđena:
a) Zamena proizvoda;
b) Odgovarajuće umanjenje cene; ili
c) Raskid ugovora i povraćaj novca
Ukoliko reklamacija nije osnovana, TEKI RS će obavestiti Kupca da je reklamacija odbijena, te u tom slučaju Kupac snosi troškove povraćaja reklamiranog proizvoda nazad na njegovu adresu. Rok u kojem Kupac može da se saglasi sa preuzimanjem reklamiranog proizvoda je 15 dana od dana prijema odgovora na reklamaciju. Nakon isteka navedenog roka, Sajt kao ni TEKI RS ne odgovaraju za reklamirani proizvod, niti ima obavezu čuvanja proizvoda.
U slučaju odbijanja reklamacije TEKI RS je dužan da Kupca obavesti o mogućnosti rešavanja spora vansudskim putem i o nadležnim telima za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.
Kada Kupac izjavi reklamaciju narednog radnog dana od dana isporuke i reklamacija sadrži žalbu potrošača da mu je isporučen proizvod oštećen tokom transporta, o reklamaciji se TEKI RS obaveštava i reklamacija se prosleđuje kurirskoj službi na izjašnjenje. Kurirska služba dolazi na adresu potrošača u cilju utvrđivanja stvarnog stanja i sačinjavanja zapisnika. Ukoliko je potrebno, kuriska služba odnosi proizvod na dodatno utvrđivanje i procenu nastale štete. Iz tog razloga pošiljku ne treba prepakivati, već ostaviti onako kako je stigla. Ukoliko se utvrdi odgovornost kurira za gubitak ili potpuno ili delimično oštećenje proizvoda, Kupac svoja prava ostvaruje u skladu sa Zakonom o poštanskim uslugama.
VII. Zaštita podataka o ličnosti
Podatak o ličnosti je svaki podatak koji se odnosi na fizičko lice čiji je identitet određen ili odrediv, neposredno ili posredno, posebno na osnovu oznake identiteta, kao što je ime i identifikacioni broj, podataka o lokaciji, identifikatora u elektronskim komunikacionim mrežama ili jednog, odnosno više obeležja njegovog fizičkog, fiziološkog, genetskog, mentalnog, ekonomskog, kulturnog i društvenog identiteta.
TEKI RS se obavezuje da čuva privatnost korisnika i podatke koje korisnik ostavi prilikom kupovine.
Podaci se koriste isključivo za obradu porudžbine i komunikaciju sa Kupcem.
Podaci neće biti ustupani bilo kojim trećim licima bez saglasnosti Kupca, osim kada je to zakonom propisano.
Detaljnije o prikupljanju, obradi i zaštiti Vaših ličnih podataka možete se upoznati u našoj „Politici privatnosti“ koja je dostupna na Sajtu.
VIII. Autorska prava
Svi sadržaji objavljeni na Sajtu su vlasništvo TEKI RS i ne smeju se koristiti bez dozvole.
TEKI RS ima isključiva autorska prava na Sajtu, kao i na pojedinim elementima koji je čine, kao što su tekst, vizuelni i audio elementi, vizuelni identitet, podaci i baze podataka, programski kod i drugi elementi.
Ukoliko neko od posetioca Sajta na Sajtu ostavi svoj komentar, recenziju, ocenu robe i/ili usluge, fotografiju ili slično, prihvatanjem Opštih uslova poslovanja, Kupac se usaglašava sa korišćenjem takvog komentara, recenzije, ocene ili fotografije od strane TEKI RS u marketinške svrhe.
IX. Važenje i izmena Optših uslova poslovanja
TEKI RS zadržava pravo da u svakom trenutku izmeni Opšte Uslove Poslovanja, a sve izmene stupaju na snagu danom objavljivanja na Sajtu.
Ukoliko bilo koja odredba Opštih uslova poslovanja postane nepunovažna, to neće uticati na pravnu valjanost ostalih odredbi.
TEKI RS će u slučaju promene Opštih uslova poslovanja obavestiti sve korisnike Sajta obaveštenjem koje će biti objavljeno na Sajtu.
X. Rešavanje sporova
Ugovorne strane saglasne su da se odredbe Opštih uslova i predugovornih informacija tumače na način koji doprinosi izvršenju ugovornih obaveza na obostranu korist. Ugovorne strane su saglasne da sve eventualne nesporazume koji nastanu tokom trajanja ugovornog odnosa pokušaju da reše mirnim putem. Ukoliko u tome ne uspeju, nadležan će biti sud u Beogradu uz primenu prava Republike Srbije.
U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, potrošač može spor da reši u postupku vansudskog rešavanja spora, na način definisan tim Zakonom.
XI. Jezik i komunikacija